نقد بازی -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب منتخب

بدست سروش پیری زنده دل

در اینجا مطالب منتخب وبلاگ بصورت لینک وار قرار می گیرد:




88/7/20
7:13 عصر

نقد بازی Gears of wars

بدست سروش در دسته تقد، بازی، کد تقلب، چیت، ترینر

به نام او...

 

این بازی در سبک Shooter توسط شرکت Epic Games (سازنده بازی Gears of wars) در دست ساخت هست و ناشر این بازی شرکت پرکار در نسل جدید یعنی Midway هست. تاریخ انتشار این بازی هم پاییز سال 2007 برای PS3 و PC اعلام شده و تاریخ دقیق انتشار بازی برای X360 هنوز اعلام نشده است.

این بازی به هیچ وجه یک بازی آرام نیست و Jeff Morris تولید کننده بازی در این باره گفته است: شما وقتی در میدان جنگ قرار می گیرید و افرادتان را می بینید که با دشمنان در حال dogfighting (کتک کاری به صورت وحشیانه) هستند و جلوی شما از این طرف به اون طرف در حال دویدن هستند هیچ وقتی برای ایستادن و تماشای آنها ندارید. همچنین نکته کلیدی در قسمت تاکتیک های نظامی دوباره زنده کردن یارهای کشته شده است که با این کار می توان قوای نظامی خود را افزایش داد. این کار فقط توسط بعضی از نیروها و به صورت محدود قابل انجام است.

 

داستان کلی بازی در بخش Single Player آن به این گونه است که دولت زمین با مردم زمین غیر صمیمی شده و به امور زمین رسیدگی نمیکنند در همین بین کنترل زمین به دست سه غول شیطانی می افتد که سعی در نابودی زمین دارند. شما میتوانید در این بازی با طرح نقشه های جالب مراحل بازی را طی کنید برای مثال یک چیز با ارزش را از پایگاه دشمن بدزدید یا با توپ های بزرگ به یک منطقه که برای دشمنان با ارزش بوده شلیک کنید و آن منطقه را با خاک یکسان کنید. Epic همچنین در این بازی وسایل نقلیه ای قرار داده که یکی از جالب ترین آنها یک بورد است که توانایی پرواز دارد و وقتی شما بر روی این برد قرار می گیرید بازی از حالت اول شخص خارج شده و به حالت سوم شخص در می آید و شما توانایی همه کاری با این برد را دارید حتی می توان در قسمت Multi Player بازی دو نفر بر روی این برد قرار بگیرند و یکی برد را هدایت کند و دیگری به دشمنان شلیک کند البته دشمنان هم خیلی باهوش هستند و می توانند با پنهان شدن کنار مسیری که شما از آن عبور میکنید به صورت ناگهانی بر روی شما پریده و شما را از برد به زمین پرت کنند. شما همچنین می توانید از این برد ها صرف نظر کرده و از پایگاه خود تقاضای خودروهای جنگی با اسلحه های بزرگ بر روی انها کنید که در اسرع وقت توسط یکی از افرادتان به شما تحویل داده می شود.

از Jeff Morris درباره شخصیت بازی و همراهانش سوال شد و او در جواب گفت: در جوخه شما یک راهزن همراه با یک ماسک به صورتش و یک شخص که موهای خود را بافته و بدنش پر از خالکوبی است (همان کسی که در E3 2005 نمایش داده شد) تیم شما را تشکیل می دهند و یک کاراکتر کلیدی از سری های UT به اسم Necris villain Loque در این بازی حضور دارد .

در این بازی یک اسلحه بسیار جالب وجود دارد که در واقع یک اسلحه بیو لوژیکی هست و تیرهایش از نیش حشرات درست شده و شما با آن می توانید دشمنان را بر دیوار یا سقف میخ کنید. دیگر اسلحه جالب بازی Rocket Launcher هست که توانایی پرتاب نارنجک را دارد همچنین می تواند سه تیر به صورت همزمان شلیک کند. همچنین Jeff Morris اظهار داشته که این بازی از UT2004 بسیار عظیم تر است و مپ های بازی چندین برابر UT2004 جزییات و وسعت دارند و اسلحه ها در این بازی با بیشترین تعداد چند ضلعی طراحی شده اند.

در این بازی ماشین هایی وجود دارد که با آنها می توان هم به زیر آب رفت و هم پرید که خیلی جالب به نظر می رسد. همچنین ماشین ها در این بازی دارای مودهای گوناگون هستند و قابلیت ارتقا دارند. Steve Polge سرپرست طراحان بازی در اینباره می گوید: تانک های واقعی توانایی خم شدن و تا شدن را ندارند ولی در این بازی تانک ها این توانایی را دارند. یکی از جالبترین تانک های این بازی تانکی است که قابلیت حمل پنج نفر را دارد بدین صورت که یک نفر راننده و دو نفر تیر انداز و دو نفر بعدی به عنوان مسافر که می توانند هر لحظه از تانک خارج شده و شروع به شلیک به دشمنان کنند.

 


گفته شده است که اگر برای اولین بار تغییر شکل تانک ها را ببینید چشمانتان پهن شده و نفس کشیدن از یادتون میرود به گونه ای که تا خودتان بازی را انجام ندهید و با روبات های دشمن مبارزه نکنید نمیفهمید که چقدر ترسناک و قوی هستند. در این بازی 6 تیم و 24 شخصیت وجود دارند. که با هم تفاوت دارند ولی در کل بین 6 تیم یک توازن برقرار است.


چندین سوال از Chris Wells ، طراح کاراکتر های این بازی:
+ چه تفاوتی بین کاراکترهای بازی وجود دارد؟
Chris Wells: کاراکترها در UT3 دارای استیل و جزییات متفاوتی هستند ولی در کل تیم Necris ها از اسلحه های نانو و از زره های سنگین استفاده میکنند ولی Krall ها از زره ای موقت و سبک و بند تفنگشان از چرم است و مطمئن باشید هر سلیقه ای را راضی می کند. همچنین او گفت در UT3 شما توانایی ساختن شخصیت و طراحی لباس و تغییر زره و اسلحه و کلاه و.... را نیز دارید.

+ چه عواملی در طراحی کاراکترها نقش داشته اند؟
Chris Wells: او می گوید ما همه جوانب را در نظر گرفتیم برای مثال برای طراحی کاراکتر Akasha که یک دختر اهل افریقای شمالی و حوضه دریای مدیترانه هست ، ما روی صورت اون از هنا استفاده کردیم و روی زره او زیور الات قرار دادیم.

+ نظرتون درباره Unreal Engine 3.0 چیست؟ آیا کار با آن راحت هست؟ طراحی کاراکتر با اون چگونه است؟
Chris Wells: خوب در اینکه این یک موتور فوق العاده است شک نکنید ولی طراحی شخصیت با اون کار هر کسی نیست چون باید دارای تخیل عالی ای باشید تا بتوانید کاراکترهای فوق العاده ای را طراحی کنید و من هم از کار با اون راضی هستم.

+ آیا سبک سریع بازی نیازی به این همه جزییاتی که برای بازی طراحی شده دارد؟ آیا بازیکنان حاضر هستند که بازی را متوقف کنند و به تماشای جزییات بازی بپردازند؟
Chris Wells: خوب در جواب شما باید بگم که ما بازی رو طوری طراحی کردیم که در عین سریع بودن جزییات هم به چشم گیمر بیاید و مطمئن باشید هر کس بازی را انجام بدهد اول از همه درباره جزییات به کار رفته در مراحل بازی صحبت می کند.

+ چند کاراکتر در زمان عرضه بازی وجود دارند؟
Chris Wells: بین 18 تا 20 تا در 6 تیم مختلف ولی اندکی بعد از عرضه بازی چند کاراکتر دیگه به بازی اضافه شده و کاراکترها به عدد 24 می رسند.

+ دوست داشتید کدام شخصیت بازی های ویدیویی را شما طراحی میکردید؟
Chris Wells: واقعیتش این است که من واقعا سری Final Fantasy و همه کاراکتر های اون رو دوست دارم.

 


و اکنون مصاحبه ای با Mark Rein از شرکت Epic Games:
+ آیا ما امسال بازی UT3 را بر روی Xbox360 میبینیم یا اصلا مود جدیدی برای این نسخه طراحی می شود؟
Mark Rein: در جواب به سوال اولتون نه خیر نسخه Xbox360 امسال عرضه نمی شود وبه احتمال زیاد در نیمه دوم سال آینده عرضه می شود و ما اکنون تمام توان خود را برای نسخه PS3 و PC به کار بسته ایم. همچنین مایکروسافت یک برنامه فشرده برای بازی هایی که کریسمس امسال عرضه می شوند دارد به همین دلیل و دلیل دیگر Halo 3 ما امسال این بازی را منتشر نمی کنیم. در مورد مودهای جدید برای X360 باید عرض کنم خود بازی این امکانات رو ندارد و به احتمال زیاد به صورت Content های قابل دانلود در Live قرار میگیرد.


+امتیاز استفاده از موس و کیبورد در Ps3 به چه منظور است؟
Mark Rein: من هیچ نظری در این باره ندارم. سونی نا دانسته یا دانسته به ما گفت که این قابلیت را در این بازی قرار دهید و ما هم از روی صداقت و وفاداری این کار را کردیم.

+ برگردیم به این که چرا GOW برای vista طراحی شد؟ آیا شما میتوانید بر روی Vista بازی کنید؟
Mark Rein: من بازی UT را بر روی لپ تاپم با Vista بازی میکنم و لپ تاپ من به پرواز در می آید. هنوز خیلی زیاد است که برای سیستم عامل جدید ماکروسافت بازی عرضه شود و به درایو های جدید نیاز است تا بتوان بازی های جالبی بر روی آن عرضه کرد. اگر شما از قدرت و توانایی های DirectX 10 به طور کامل استفاده کنید تعداد انگشت شماری می توانند آن بازی را اجرا کنند. من تصمیم دارم بعد از دو سال آینده بازی ای بسازم که بر روی بهترین PC ها با DX9 اجرا نشود و فقط با DX10 قابل اجرا باشد. او همچنین افزود که بازی سازی برای PS3 و X360 به مراتب راحت تر از بازی سازی بر روی PC است زیرا وقتی برای PS3 یا X360 بازی میسازید مطمئن هستید که همه کنسول ها دارای یک قدرت هستند و برای مثال یک PS3 از PS3 دیگر قوی تر یا ضعیف تر نیست ولی در Pc موضوع کاملا فرق میکند و ممکن است یک شخص یک کامپیوتر high-end داشته و هر بازی ای را به راحتی انجام دهد ولی قشر وسیع گیمرها یک همچین کامپیوتری ندارند و ما مجبور هستیم بازی هایی بسازیم که بر روی کامپیوتر های متوسط هم به خوبی اجرا شود و این بزرگترین مشکل ما در رابطه با ساختن بازی برای PC است.

 

منبعhttp://www.farstak.com/modules/smartsection/item.php?itemid=270


88/7/20
7:9 عصر

نقد بازی حی تی آ 4 آی وی GTA IV

بدست سروش در دسته تقد، بازی، کد تقلب، چیت، ترینر

به نام او...

در این پست میخوام نقدی تقریبا کامل از بازی GTA IV بزارم این بازی واقعا محشره اما سیستمی که میخواد و ... یه مشکلاتی برای بعضی کاربران ایجاد میکنه که در ادامه توضیح می دیم .


مشکل با کارتهای گرافیکی


- مشکل اجرای بازیGTA IV با کارت های گرافیکی ATI

همانطور که می دانید GTA 4 رسما از سوی راک استار منتشر شده است. اما ظاهرا مشکلاتی هم این بازی با کارتهای شرکت ATI داشته است که گزارشات زیادی هم از این مشکلات در سراسر نت منعکس شده. PCGH این بازی را تست کرده و ظاهرا سقوط ناگهانی آن را نیز اعلام کرده است.

این بازی با هیچ کدام از کارتهای HD 4870 و HD 4850 اجرا نشده است وحتی کارتهای HD 3870 or HD 3850 نیز این بازی را انکار کرده اند. البته هنوز تست کامل این بازی انجام نشده است و این چهار گرافیک روی سیستم X48 و Vista x64 and the Catalyst 8.11 WHQL تست شده. و ظاهرا بعد از خوش آمدگویی اولیه بازی ناگهان بازی قطع میشود.

البته ممکنه این بازی با سیستم های دیگه اجرا بشه مثلا با operating system, graphics card, driver, motherboard جدیدتر. ولی تستی که انجام شده از اجرا نشدن این بازی روی کارتهای ای تی آی خبر می دهد. البته امید است با یک درایور جدید و یا یک هات فیکس برای این بازی و کارتها این مشکل رفع شود.


سیستم بازی

[left]Minimum System Requirements
* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
* Memory: 1.5GB
* 16GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Recommended System Requirements
* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
* Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
* Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
* 18 GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870[/left]

باید خاطر نشان کرد که نسخه ی PC بازی GTA IV از لحاظ گرافیکی دارای Draw Distance بهتر، رزولوشن بالاتر (حداکثر تا سقف 2560x1600 پیکسل) و بافت (texture) های با کیفیت تری نسبت به نسخه ی کنسول می باشد و همچنین مراحل بیشتر، توانایی ضبط گیم پلی بازی تا 60 ثانیه و قابلیت ویرایش آن، وجود فـــــیـــلتـرهای مختلف و متعدد در قسمت Multiplayer برای یافتن سرور دلخواه از دیگر ویژگی های منحصر به فرد نسخه ی PC این بازی است. ضمن اینکه پشتیبانی این بازی از Games for Windows LIVE سبب می شود نسخه ی PC هم دارای Achievement، سیستم anti-cheat، لیست دوستان و مواردی دیگر از این دست باشد.
 لینک منبع : Games Land


مقایسه تصویری


کاراکتر ها

 


SA

IV

شهروندان

 


SA

IV

شهر

 


SA

IV

آسیب دیدن

 


SA

IV

پلیس

 


SA

IV

خودروی پلیس

 


SA

IV

خودروی تاکسی

 


SA

IV

ولگرد ها

 


SA

IV

لینک منبع لینک منبع : Hosseincode.BLOGFA.COM

 


نمره،گیم پلی و...

شاید این سوال برای خیلی از شما ایجاد شده که چرا اسم بازی GTA 4 می باشد.دلیل ان این است که اگر دقت کرده باشید نسخه ی سوم بازی GTA با شماره ی دوم ان تفاوت بسیار زیادی داشته است.ولی طبق گفته ی سازندگان، سری های VICE CITY ,SAN ANDREAS تفاوت چندانی با شماره ی سوم بازی نداشته است. ولی در نسخه ی جدید به خاطر تفاوت بسیار زیادی که نسبت به نسخه ی سوم دارد،نام ان را GTA 4 نامیده اند.

کنترل بازی (نمره:10/10)

در سری های گذشته ی GTA نیز کنترل بازی بسیار خوب بوده است ولی در این بازی کنترل نسبت به قبل پیشرفت بسیار خوبی داشته است.مثلا وقتی با اسلحه ای می خواهید بر روی فرد نشانه بگیرید با زدن یک دکمه ،بازی این کار را برای شما انجام می دهد و شما هیچ مشکلی در این رابطه ندارید.کنترل انواع وسایل نقلیه نظیر موتورسیکلت،اتومبیل،هلی کوپتر به خوبی طراحی شده و علاوه بر این هیچ وقت دوربین مزاحمی در بازی وجود ندارد که شما را برنجاند.سیستم تیراندازی از داخل ماشین نیز بسیار عالی کار شده و با نشانه گرفتن می توانید دقیقا فرد مورد نظر را مورد شلیک قرار دهید.

گیم پلی

بازی بسیار سریع و روان اجرا می شود و افت فریم ریت در بازی دیده نمی شود.شما مانند گذشته در شهر به طور کامل ازاد هستید ولی این دفعه در شهر نیویورک که اسم ان در بازی LIBERTY CITY می باشد.مسئولان سازنده بازی تمام تلاش خود را کرده که محیط بازی مثل خود نیویورک باشد و به غیر چندین ساختمان کوتاه تمامی خیابانها،برج ها ،پل هاو... به طور کامل عین شهر نیویورک می باشد.کافی است نقشه ی بازی را با نقشه ی نیویورک مقایسه کنید تا بفهمید که هر دو عین هم می باشند.شما اگر می خواهید مسافت طولانی را بپیمایید و حوصله ی رانندگی هم ندارید می توانید با سوت زدن و صدا زدن تاکسی سوار ماشین او شده به نقطه ی مورد نظر بروید.

تفریحات (10/10)

در این سری تفریحات به صورت دقیق کار شده به طوری که تقریبا نقصی در انها دیده نمی شود.بولینگ و دارت و COMEDY CLUB،تلویزیون،اینترنت از جمله تفریحاتی هستند که به بازی افزوده شده است.

مثلا اگر در خونتون حوصله ی شما سررفت می توانید به تماشای تلویزیون بپردازید که دارای برنامه های گوناگونی می باشد و یا به وسیله ی لپ تاب خودتان به اینترنت بروید.لازم به ذکر است که این سایت ها وجود خارجی ندارند و خود اینترنتی جدا دارد و سایت های مخصوص خود را دارد.تعداد سایت های موجود زیاد است و هر سایتی در مورد مطلب خاصی مطالب جالبی دارد ولی استفاده اصلی شما از اینترنت برای چک کردن EMAIL می باشد که از طرف افراد مختلف می باشد.

اگر در بازی حوصله ی انجام کاری را ندارید می توانید با دوستان خود به جاهای مختلفی نظیر BAR بروید و مست بیرون بیایید و تلو تلو بخورید!و.....

داستان (9/10)

شما در بازی در نقش فردی به نام niko belik هستید که به دعوت پسر عموی خود با یک کشتی به نیویورک می ایید.در ابتدا پسر عمو (roman) شما را به کارهای مثبت به غیر از در گیری برای پول در اوردن دعوت می کند ولی ما به مرور وارد گروههای مافیایی شهر نیویورک می شویم و عموی خود را به قتل می رسانیم.بعد از ان با فردی به نام packie بانک را می زنیم و به پول درست و حسابی می رسیم.نکته ی جالب در مورد داستان اینه که گاهی شما حق انتخاب دارید که چه کسی را بکشید و متناسب با کسی که خواهید کشت مراحل بعدی نیز تغییر می کند وبه همین دلیل است که بازی به دو صورت متفاوت به پایان می رسد.توضیحات بیشتری در مورد داستان نمی دهم تا کامل اشکار نشود.

گرافیک (10/10)

شاید به جرات گفت که این بازی از نظر گرافیک واقعا فوق العاده می باشد.برای مثال به غیر از بازی alone in the dark در هیچ بازی اتش به زیبایی اتش gta iv نمی توان یافت.هرپدیده به صورت کامل بررویش کار شده است و بافت ها بی نظیر هستند.

نورپردازی این بازی را واقعا در هیچ بازی نمی توانید مشاهده کنید.برای مثال در عصر، نور خورشید به صورت قرمز-زرد می باشد .سایه گذاری محشر است و سنگ تمام گذاشته.چون وجود سایه هر جسمی در اب زیبایی اب بازی را هم دو چندان می کند!واقعا عجب بازی ساخته اند!!!


یکی از نواوری های اصلی و ویژه ی GTA داشتن موبایل در بازی است که به وسیله ی ان کارهای گوناگونی می شود انجام داد.در انجام بسیاری از ماموریت ها باید از موبایل استفاده شود ولی نه مانند سری های قبلی بازی که فقط فردی تلفن می کرد و ما جواب می دادیم بلکه این دفعه می توانیم به افرادمختلف به ویژه دوستان تلفن بزنیم و با انها قرار ملاقات بگذاریم.با رفتن به اینترنت می توانیم تن های مختلن ،تم های مختلف را برای گوشی خود خریداری نمایید.

علاوه براین می توانید با ان عکس بگیرید و به دوستان خود بفرستید.ولی پیامک نمی توانید به دوستان بزنید و فقط می توانید ان را دریافت کنید.

موارد بسیاری است که به دلیل کمبود وقت مطرح نکردم ولی مسائل اصلی را سعی کردم به خوبی نقد کنم.

در کل این یک اثر جاودانه است و دارندگان PS3-XBOX 360حتما باید ان را تجربه کنند .
لینک منبعمنبع : بزرگترین سایت تخصصی بازی در ایران

 

http://amodarya.blogfa.com/post-1176.aspx


88/7/20
7:6 عصر

نقد بازی برره

بدست سروش در دسته تقد، بازی، کد تقلب، چیت، ترینر

به نام او...

عکس هایی از بازی:












و این هم مردم برره:

خدانگهدار

 

http://amodarya.blogfa.com/post-1103.aspxمنبع


88/7/20
7:5 عصر

نقد بازی Lost Planet

بدست سروش در دسته تقد، بازی، کد تقلب، چیت، ترینر

به نام او...


اولین بازی با شتاب دهنده گرافیکی Directx 10 توسط کمپانی Capcom با همکاری Microsoftعرضه شد.ادامه
انسانی گم شده در سیاره یخی جاه طلبی انسان او را به دنیای دیگر کشانده است، به سیاره ای گمشده، سیاره ای سرد، منجمد و مخروبه که عرصه تاخت و تاز انسان ها قرار گرفته است! انسان ها که دیگر کشور گشایی روی زمین را کاری بیهوده می بینند، شروع به سیاره گشایی کرده اند و قصد دارند تا آن جا که می توانند سیاره های بیشتری را به استعمار خود در آورند. اما این کار چندان هم راحت نیست. در یکی از این سیارات با نام E.D.N.III که آب و هوایی بسیار سرد دارد، گونه ای از جانوران به نام آکرید (Akrid) زندگی می کنند. اصولاً زندگی در شرایط این سیاره برای هیچ گونه ای از موجودات زنده هر چقدر هم که انعطاف پذیر بوده و در وفق دادن خود با شرایط محیطی تبحر داشته باشند، میسر نیست؛ اما آکریدها چگونه در این سیاره دوام می آورند؟ این سوالی بود که انسان ها از خود پرسیدند چرا که می خواستند در این سیاره ماندگار شوند! آکریدها جانورانی بعضا عظیم الجثه هستند که تقریباً می توان اکثر آن ها را نمونه بزرگ شده حشرات دانست. این موجودات توانایی تولید و ذخیره سازی انرژی خاصی را دارند که به آن ها این امکان را می دهد که در برابر سرما دوام بیاورند. این انرژی گرمایش (Thermal Energy) نام گرفت و وقتی انسان ها متوجه این منبع جدید و عجیب انرژی شدند، نتوانستند در برابر وسوسه های نفسانی خود ایستادگی کنند و تصمیم گرفتند به هر قیمیتی شده این منبع انرژی را به دست آورند، حتی به قیمت از بین بردن بومی های این سیاره یعنی آکریدها. قهرمان بازی فردی به نام وین (Wayne) است! او یک خلبان کارکشته بوده و آخرین چیزی که به خاطر می آورد کشته شدن پدرش توسط یک آکرید منزجر کننده است. این جانور چشــــــــــــم سبز
(Green Eye) نام دارد. دزدان برفی (Snow Pirate) انسان هایی هستند که به این سیاره هجوم آورده اند. آن ها سازمانی به نام NEVEC را تشکیل داده و سعی دارند طی یک پروژه با نام Frontier Project شرایط جوی سیاره را طوری تغییر دهند که امکان زیست انسان ها بر روی آن فراهم شود. وین در حین مبارزه با چشم سبز به شدت صدمه دیده و به کما می رود. او در داخل Suit Vital خود تقریباً منجمد شده بود که توسط یک گروه از دزدان برفی خوب! (که تشکیلاتی مستقل دارند) نجات پیدا می کند. وین پس از به هوش آمدن هیچ چیز به جز مرگ پدرش را به یاد نمی آورد، بنابراین محور اصلی داستان حول انتقام وین می گردد. البته او در این راه به کسانی که جان خود را مدیون آن ها است نیز کمک می کند. اما این ها چندان مهم نیست چرا که تمرکز و هسته مرکزی بازی کشتن هر گونه موجود زنده ای است که در تیر رس وین قرار گیرد! متأسفانه داستان بازی در بخش های ابتدایی بازی جذاب و گیرا است، اما به یکباره سقوط کرده و بسیار مبهم و پیچیده می شود. شخصیت های زیادی را می بینید که اصلاً شناختی نسبت به آن ها ندارید و فقط شما را به سوی گیجی بیشتر رهسپار می کنند، کار به جایی می کشد که داستان بیش از حد وارد قلمروی داستان های ژاپنی (مبهم و بی هدف) می شود!!! و بازیباز بدون توجه به صحنه های سینمایی (Cut Scene) فقط درگیر اکشن بازی می شود. صحنه های سینمایی بازی نیز هم معمولاً فرصتی برای سخنرانی شخصیت های بازی است! و تحرک خاصی در آن ها دیده نمی شود، در عوض گیم پلی بازی سرشار از تحرک است. داستان بازی با وجود پیچ و خم هایی که روی کاغذ جالب به نظر می رسیدند، می توانست بسیار بهتر و قابل فهم تر روایت شود، اما قربانی اشتباه سازندگانش شده است. همان طور که گفتیم به خاطر دمای به شدت پایین این سیاره گشت و گذار در آن عملاً غیر ممکن است، مگر این که بتوان از TE (Thermal Energy) استفاده کرد. برای استفاده از این منبع انرژی وین مجهز به وسیله ای می شود که قادر به جذب این انرژی است. اما وین چگونه باید این انرژی را تامین کند؟ این جاست که اولین و بارزترین عنصر گیم پلی که تا انتهای بازی همواره حضوری مستمر دارد نمایان می شود. با کشتن هرگونه از دشمنان موادی نارنجی رنگ از آن ها باقی می ماند که در واقع همان TE تولید شده در بدن آکریدها است، هر چقدر آکریدی که می کشید بزرگ تر و قوی تر باشد انرژی ای که از او به جا می ماند بیشتر است (البته با از بین بردن روبات های بازی نیز این انرژی به جا خواهد ماند). در HUD بازی یک نشانگر با عنوان TE وجود دارد، لحظه به لحظه از مقدار این نشانگر کاسته می شود، چرا که وین از آن برای مقابله با سرما استفاده می کند. وقتی این نشانگر به صفر برسد سلامتی وین شروع به نقصان می کند و دست آخر او می میرد! برای جلوگیری از این مسأله باید با کشتن دشمنان انرژی باقی مانده را جمع کرده و نشانگر را همواره در یک درجه قابل اطمینان نگه دارید. همین عنصر گیم پلی باعث شده تا اکشن بازی واقعاً بدون وقفه و سرسام آور باشد. چرا که بازیباز مدام باید در پی کسب انرژی جایگزین، تن به مبارزه های پی در پی و نفس گیر دهد به همین خاطر معمولاً در بازی از گشت و گذار و جستجوی اضافی در محیط خبری نیست و باید خیلی سریع به پیش بروید(مثل این که اینافونه علاقه شدیدی به هل دادن بازیباز به جلو دارد! همان طور که این کار را در Dead Rising با سیستم زمانی بازی انجام داد). البته زیاد جای نگرانی وجود ندارد، چرا که دشمنان در بازی این قدر زیاد هستند که اجساد آن ها منبع کافی انرژی را برای شما تأمین کند.
در ابتدای بازی با گونه هایی ضعیف و تعداد کم دشمنان روبرو می شوید، اما رفته رفته باید خود را برای حبس کردن نفس در سینه آماده کنید، چرا که واقعاً کپکام در سخت تر کردن پله ای و تدریجی بازی بسیار عالی عمل کرده است. هرچه پیش می روید با آکریدهای بزرگ تر و قوی تر مواجه می شوید که در دسته های چند تایی، چند ده تایی و در اواخر بازی چند صدتایی به شما حمله ور می شوند. البته دشمنان شما فقط محدود به آکریدها نشده و دزدان برفی بدسرشت را نیز شامل می شود. بازی در این زمینه آن قدر ضعیف است که اگر مبارزه با دزدان به کل حذف می شد شاید بهتر بود. هوش مصنوعی دزدان برفی بسیار ابتدایی و افتضـــــــــــــــــــــ ــــاح است
(مانند بازی های True Crime1,Driver3 !) اگر با یک اسنایپر به یکی از آن ها شلیک کنید و دشمن دیگری که در کنار او است، متوجه نشود، چه احساسی به شما دست می دهد؟ آن ها در تیراندازی و تصمیم گیری هم خیلی ضعیف هستند و می توان گفت فقط برای پرت کردن حواس شما از هدف (که ممکن است یک آکرید باشد) در بازی گنجانده شده اند به نظر می رسد کپکام از همان الگوریتم های هوش مصنوعی زامبی های بازی DR استفاده کرده است!!! در مقابل آکریدها ضریب هوشی به مراتب بالاتری نسبت به انسان ها داشته و به خوبی شما را در تنگنا قرار می دهند. تنوع آکریدها در این بازی واقعاً مثال زدنی است، به طوری که تا پایان بازی آن قدر با گونه های متفاوتی مواجه می شوید که اصلاً از مبارزه با آن ها احساس خستگی نمی کنید. هرچند این هیولاها کاملاً ناب (Original) نیستند و سازندگان بازی در طراحی آن ها نیم نگاهی به بازی های Metroid Prime,Zelda داشته اند، اما باز هم در نوع خود جالب و دیدنی هستند. هرچه باشد تا به حال این موجودات را به این بزرگی و با این سطح جزییات ندیده بودیم!
یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی، لحظه رویارویی با غول های بازی (Boss) است! این غول ها معمولاً بسیار بزرگ هستند طوری که تمام صفحه مانیتور تلویزیون را اشغال کرده (حتی بیرون هم می زنند!) و برخی از آن ها معمولاً دارای صدای بسیار لطیف! و در عین حال گوش خراشی هستند که یک افکت تصویری زیبا و تکان دهنده را نیز به دنبال دارد. این غول ها هر کدام دارای یک نقطه ضعف هستند که در ابتدا باید با گریز از حملاتشان آن ها را مورد بررسی قرار داده تا نقطه ضعفشان (معمولاً پیدا کردن آن چندان سخت نیست) را کشف کنیم. مبارزه با این غول ها نقطه عطف بازی و بعضاً بسیار سخت است. برای ایجاد تنوع در مبارزات، روبات هایی به عنوان وسایل نقلیه در بازی گنجانده شده اند. این روبات ها که توسط انسان ها برای مبارزه با آکریدها طراحی شده اند Vital Suit نام دارد. خوشبختانه این وسایل نقلیه نیز از تنوع بسیار خوبی برخوردارند و هر یک کاملاً به منظوری خاص طراحی شده اند (از روبات های معمولی که مسلح به دو اسلحه هستند و به اسنوموبایل (Snow Mobile) نیز تغییر شکل می دهند گرفته تا روبات هایی که می توانند برای مدت کوتاهی پرواز کنند). این روبات ها بسیار خوب در محیط بازی پراکنده شده اند و در برخورد با مبارزات سهمگین، به واسطه این روبات ها می توانیم با دردسر کمتری به پیروزی برسید. هرچند معمولاً هیچ لزومی بر استفاده از آن ها نیست. در طول بازی چند بار بیشتر نمی توانید از این روبات استفاده کنید، بنابراین وقتی سوار آن ها می شوید برایتان لذت بخش خواهد بود. نکته جالب این که می توانید این روبات ها را مجهز به دو اسلحه بزرگ و قدرتمند کنید. روبات ها نیز از TE به عنوان سوخت استفاده می کنند. یک ویژگی جالب وین هم این است که می تواند سلاح های بزرگ روبات ها را برداشته و در حالت پیاده از آن ها استفاده کند. مبارزه با بسیاری از آکریدهای بازی کاملاً اختیاری است یعنی می توانید به جای مبارزه بگریزید و به راه خود ادامه دهید، اما این کار واقعاً از لذت بازی می کاهد. مبارزات بازی از عمق و انعطاف زیادی برخوردارند بدین معنا که استیل ها و روش های گوناگونی را برای مبارزه می توانید انتخاب کنید. از آن جا که بازی دارای تنوع زیادی از سلاح و نارنجک است در مبارزات گزینه های زیادی پیش روی شما است. البته در اواخر بازی واقعاً فرصت فکر کردن ندارید و فقط باید شلیک کنید! طراحی محیط های بازی بسیار خوب است و کاملاً با جوآن همخوانی دارد. در بخش ابتدایی که محیط های بازی شامل مناطقی پ.شیده از برف هستند به خوبی این حس که فردی در این خرابه ها به دنبال هویت خود است، منتقل می شود. در بخش پایانی بازی که محیط ها متنوع تر و داخلی می شوند گرافیک بازی و مخصوصاً نورپردازی بیشتر خودنمایی می کند. هرچند گرافیــــــــــک Lost Planet به
Gears of War نمی رسد اما محیط های (Back ground) بازدید و آکریدها از طراحی بسیار خوبی برخوردارند و چند ضلعی ها (Polygon) و جزییات تشکیل دهنده آکریدها در سطح خوبی است. اما شگفت انگیز ترین بخش گرافیکی بازی مربوط می شود به جلوه ذرات (Particle Effects) و افکت های دود و انفجار به دلیل محیط های پوشیده از برف بازی در لحظات شلوغ شاهد چند ده افکت مختلف در صحنه هستید که همگی بر روی برف موجود در محیط تأثیر گذاشته و باعث خلق صحنه های تحسین برانگیز می شود. گاهی اوقات آن قدر موشک و گلوله شلیک می شود و آن قدر انفجار رخ می دهد که صحنه مملو از دود شده و تا وقتی که دود محو نشود چیزی نمی توانید ببینید که تأثیری مستقیم در گیم پلی دارد (خصوصاً در بخش چند نفره). گرافیک بازی از لحاظ فنی نیز نکات جالبی دارد. سازندگان برای ثابت نگه داشتن سرعت فریم بازی از نوعی Anti Aliasing کاملاً دینامیک استفاده کرده اند، به این صورت که در برخی صحنه ها از 4XAA، در 2XAA و در قسمتی از بازی هم AA غیر فعال استفاده شده است. البته اکشن بالای بازی مانع از توجه اکثر بازیبازها به این مسأله می شود. سرعت فریم بازی به جز چند مورد انگشت شمار در باقی موارد ثابت و روان است. هم چنین از دیگر نکات جالب استفاده از چهره هنر پیشه معروف کره ای لی بیونگ هان (Lee Byung Hun) برای چهره وین است (هرچند که فکر نکنم یک نفر هم در ایران او را بشناسد).
در ادامه به اشکالات بازی می پردازیم. کنترل بازی چندان ساده و استاندارد نبوده و مدت زمان نه چندان کمی طول می کشد تا کاملاً به آن عادت کنید. این مسأله در هر دوحالت پیاده و سوار بر روبات ها، صادق است.
آن هایی که به کنترل بازی های اول شخص عادت دارند، مطمئناً از حرکت کند هدفگیر اسلحه (Reticule) عذاب خواهند کشید، هرچند می توانید با استفاده از بامپرها (Bumper) سریعاً 90 درجه بچرخید. برای غلت زدن و جا خالی دادن باید ThumbStick را فشار داده و پس از حرکت آن به سمت دلخواه دکمه پرش را بزنید، این نوع کنترل برای انجام چنین حرکت پرکاربردی در بازی کمی عجیب است. بعضی از اشکالات کنترل حتی با تمرین نیز حل نمی شود، مثلاً هیچ گاه نمی توانید کاملاً بالای سر خود را نشانه بگیرید! و این در حالی است که بسیاری از دشمنان از بالا به شما حمله می کنند یا برای شلیک به نقطه ضعف شان باید به طرف بالا نشانه گیری کنید که در این مواقع به مشکل برمی خورید و مجبورید مدام به عقب بروید تا امکان هدفگیری نقطه مورد نظر فراهم شود.
وین دارای یک قلاب (Anchor) است که به او این امکان را می دهد تا به مکان هایی غیر قابل دسترس (در حالت عادی) برسد یا این که از آن در مبارزات استفاده کند. البته در طول بازی خیلی از آن استفاده نخواهید کرد، چرا که طرز کار عجیبی دارد. اول این که وقتی امکان استفاده از قلاب باشد هدفگیر سبز رنگ می شود که چندان مشخص نیست و به همین خاطر معمولاً مجبورید بی محابا قلاب را پرتاب کنید تا بالاخره به یک جا گیر کند! حتی وقتی این کار را انجام دادید یک شلیک و ضربه از دشمنان کافی است تا قلاب رها شود. دوم این که حرکت به وسیله قلاب بسیار عجیب است یعنی در یک خط مستقیم حرکت می کنید و از تاب خوردن و انحراف خبری نیست که واقعاً ناامید کننده است. ضمن این که وین در بسیاری از کارها به طرز عجیبی کند و آهسته عمل می کند تا جایی که واقعاً تصور می کنید، شاید وین کندترین و تنبل ترین موجود دنیاست! یکی دیگر از نکات آزار دهنده زمین خوردن وین است که به خاطر انیمیشن بسیار آهسته و عجیب او برای برخاستن از زمین واقعاً اعصاب خرد کن است. در بعضی صحنه ها شاهد هستید بدون این که بتوانید کاری انجام دهید، پی در پی مورد حمله دشمن قرار می گیرید و تنها می توانید نظاره گر باشید.
مأموریت های بازی از تنوع زیادی برخوردار نیست و معمولاً رفتن از نقطه A به نقطه B است! روند کلی بازی بدین گونه است که از مراحل باز و گسترده آغاز شده و به مکان های بسته، داخلی و غارهایی که معمولاً پر از مواد مذاب و مشتعل هستند، ختم می شود. اما با این وجود حتی در این مکان ها هم احتیاج به TE دارید، حتی اگر در چند قدمی مواد مذاب (با چند هزار درجه سانتی گراد دما) قرار داشته باشید! شاید بهتر بود در این مراحل حالت عکس اتفاق می افتاد یعنی باید با جمع آوری یک نوع انرژی خود را خنک نگه می داشتید. با وجود تمام معایب و اشکالات گیم پلی، باز هم بخش Campaign بازی جذاب است. بخش چند نفره بازی هم کاملاً آنلاین بوده و نمی توان Split Screen بازی کرد. تا مرز 16 نفر در هر مپ قادر به انجام بازی هستند البته بخش چند نفره هم خالی از اشکال نیست و قرار است با پچی که به زودی عرضه شده است و همچنین نگارش کامپیوتر این بازی زیبا با امکانات فوق العاده عرضه شده است، این مشکلات برطرف شود. .بازی رایانه
به طور کل این عنوان را می توان یکی از عناوین استسنایی شرکت کپ کام دانست و این بازی را به شما پیشنهاد میکنیم که حتما بازی کنید.


منبع : سرزمین رایانه

http://amodarya.blogfa.com/post-1039.aspx


88/7/20
7:3 عصر

نقد بازی Command&Conquer 3 TiberiumWars

بدست سروش در دسته تقد، بازی، کد تقلب، چیت، ترینر

به نام او...

 

نگارش جدید بازی پرطرفدار جنرال پس از 4 سال با امکانات فوق العاده و بسیار کامل از ویرایشهای قبلی این بازی توسط غول بازی سازی دنیا EAعرضه شدقدرت تفکر و استراتژیک خود را محک جدی بزنید
حدودا 8 سال پیش بازی Red Alert با ورود به دنیای بازی کامپیوتر توانست طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود و سری بازیهای زیبای استراتژیک جذب کندو طی 2 سال متمادی به عنوان پرفروشترین بازی در به خود اختصاص دهدپس از این شرکت وست وود ویرایش دوم این بازی را نیز عرضه نمود که بصورت بسته مکمل عرضه شد.شرکت EA با همکاری وست وود برای اولین بار سری بازی های جنرال را عرضه نمود که بدین ترتیب میلیون ها نفر را جذب این بازی نمود.این بازی توانسته امتیاز عالی 9 را را از معتبرترین سایت بازی گیم اسپات دریافت کند که افتخاری بسیار بزرگ است .
کسانی که دستی بر کامپیوتر و بازی دارند نام سبک استراتژی را حتما شنیده اند. نام استراتژی ناخودآگاه شما را به سوی دنیای بیلیزارد Warcraft – Starcraft و دنیای EA C&C سوق می دهد، که به تازگی ردپایی از بازی های درخور توجه دیگری دیده می شود. این دو استودیو با بازی های استراتژی خود دید بازی باز ها را تغییر داده و دیگر آن سبک و سیاق بساز، لشکر کشی کن، بکش و پیروز شود به معنای واقعی وجود ندارد. بلکه امروزه معنای واقعی استراتژی و روش پیروز شدن با نیروی کم، اهمیت و جلوه پیدا می کند. هنوزم مسابقات Warcraft، Starcraft و C&C در بیشتر کشورها برگزار می شود که این تنها به دلیل سبک خاص این بازی ها و ایده های جدید و نوعی است که به دنیای بازی باز ها هدیه داده است.

کسانی که دستی بر کامپیوتر و بازی دارند نام سبک استراتژی را حتما شنیده اند. نام استراتژی ناخودآگاه شما را به سوی دنیای بیلیزارد ( Warcraft – Starcraft) و دنیای EA ( C&C) سوق می دهد، که به تازگی ردپایی از بازی های درخور توجه دیگری دیده می شود. این دو استودیو با بازی های استراتژی خود دید بازی باز ها را تغییر داده و دیگر آن سبک و سیاق بساز، لشکر کشی کن، بکش و پیروز شود به معنای واقعی وجود ندارد. بلکه امروزه معنای واقعی استراتژی و روش پیروز شدن با نیروی کم، اهمیت و جلوه پیدا می کند. هنوزم مسابقات Warcraft، Starcraft و C&C در بیشتر کشورها برگزار می شود که این تنها به دلیل سبک خاص این بازی ها و ایده های جدید و نوعی است که به دنیای بازی باز ها هدیه داده است.
Tiberium کریستال و یا به عبارت دیگر کانی سبز رنگ است که سیاره خاکی ما را مسموم کرده و آرام آرام برای نابودی کل کره خاکی در حال گسترش است.
این کریستال حیات و زندگی بشر را تهدید می کند. این کریستال علاوه بر سمی و خطرناک بودن، در درون خود انرژی و قدرتی دارد که باعث به وجود آمدن جنگی تمام عیار شده است. گروه دفاعی جهانی (GDI) برای مبارزه با گسترش این کانی بیگانه آماده شده است و در این راستا موفقیت های خوبی کسب کرده و توانسته اند تا حدودی اروپا و آمریکا را از شر این کریستال سبز رنگ نجات دهد. گروه مخالف و شیطان صفت (NOD) و همراهش Kane بازگشته اند و برای مقابله با شما آستین بالا زده است.
یک اتفاق ….
یک حادثه ….

ناگهان جنگ با یک اتفاق غیر قابل پیش بینی شروع می شود. نیرویی مرموز به آلمان حمله کرده و مونیخ به عنوان پایتخت این کشور در تاریکی و نابودی به سر می برد.
نیروی مرموز …. !!!!
هدف این نیرو چیست !!!!!
سوال هایی است که این بازی ما را با آن مواجه می سازد…
<!--[if !supportLineBreakNewLine]--> <!--[endif]-->
گروه عجیب و ناآشنا برای استفاده از مناطق آلوده به Tiberium وارد جهان شده و نکته عجیب در این مورد این است که Nod ها پشت این ماجرا نبودند. آنها فرا زمینی بودند. قسمتی از وجود این نیرو ها بیولوژیک بوده و قسمتی مکانیکی، متاسفانه این نیرو صد در صد به Tiberium وابسته هستند. گروه هوایی آنها نیروی هوایی GDI ها را نابود کرده و سفینه مادر آنها بر روی زمین مستقر شده اند. سلاح هایشان قدرتمند و افرادی بسیار هوشمند و خوشفکر بودند که خود را وارد زمین کرده اند. GDI ها آنها را مهاجمین می نامند در حالی که Nod ها آنها را ملاقات کنندگان صدا می کنند.
<!--[endif]-->
داستان بازی این چنین شروع می شود و شما درگیر 30 مرحله نفس گیر و هیجان انگیز می شوید. خوشبختانه تمام مراحل مشخص و واضح هستند و تیم طراح بازی به خوبی می داند دنبال چه می گردد.

در این بازی شما با انتخاب GDI یا Nod ها بازی را شروع می کنید و هدف نابودی نیروی فرازمینی است. اما در انتهای بازی جنگ رخ داده در کره زمین جزء آتش و نابودی انسان ها چیزی دیگری به ارمغان نمی آید. اولین مرحله شما با GDI در آلمان اتفاق می افتد بعد از اتمام این مرحله شما دو انتخاب پیش روی خود دارید و میتوانید مثل سری های قبل با انتخاب خود بازی را ادامه دهید و انتخاب درست به شما کمک زیادی می کند.
برای اینکه EA بتواند چنین بازی پر حجم با گرافیک خیره کننده و داستانی گیرا و سلاح ها و ماشین های سنگین در خور نام C&C ایجاد کند آنها تیمی برجسته از تهیه کننده، کارگردان و نویسنده را به خدمت گرفتند.
تهیه کننده اجریی بازی Mike Verdu اعلام کرده است که ما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا به سری C&C و روند آن پایبند باشیم. بر اساس اظهار نظر تیم EA’ Los Angeles، این بازی از ویدئو هایی با کیفیت بالا سود می برد ( Full Motion Video = FMV) . در مورد سینماتیک های بازی گفته شده است که در این شماره چیزی را خواهید دید که در تصورتان نمی گنجد و همه چیز از کیفیت خارق العاده ای بر خوردار است.
این نکته را ذکر کنیم که تیمی از اعضای سابق و خوشفکر C&C که با استودیوی افسانه ای Westwood این بازی را به اوج افتخار رساندند دیگر در این استودیو وجود ندارند و ازاین تیم جدا شدند ( حتی زمزمه هایی از نابودی استودیوی Westwood هم به گوش می رسید). این تیم که سابقا در ساخت بازی The Lord of The Ring: Battle for Middle Earth با EA همکاری می کردند با ساخت یک استودیوی جدید با نامPetroglyph همکاری خود را با EA قطع کردند و تیم EA’Los Angeles دیگر از ایده ها و نوآوری های اعضای سابق این گروه سود نمی برد. ولی گروهی از اعضای سابق Westwood هنوز در تیم EA’ Los Angeles حضور دارد و این بازی را ادامه می دهند.در شماره سوم این بازی دوباره سرو کله Joe Kucan در نقش Kane پیدا می شود شخصی که در انفجار Ion Cannon مرد و مجددا زنده شده و به این بازی برگشته است.علت برگشت او هنوز نامعلوم است و خود Kucan علت بازگشت خود را چنین عنوان کرده است : همین نکات و سوالات بی جواب است که ما را برای ادامه این بازی مشتاق می کند.
دموی ویژه ای که برای برخی از افراد به نمایش در آمد، آنها را متحیر کرده است و بسیاری عقیده داشتند چنین گرافیکی حتما نیاز به یک دستگاه با کارت گرافیکی که به صورت SLI هست امکان پذیر می باشد ولی Verdu اعلام کرده است که دموی نشان داده شده با یک کارت اجرا شده و آنها برای نشان دادن قدر گرافیکی بازی تنها از یک کارت استفاده کرده اند. نکته جالب دیگه در این بازی لودینگ های سریع و کمتر از 10 ثانیه است که با این حجم بازی و وسعت شما را خیلی خوشحال می کند. در این بازی طی یک تستی که گرفته شده است برای رسیدن از مرحله ساخت مقدماتی تا رسیدن به بهترین وضعیت با تمام Upgrade ها چیزی در حدود 8 دقیقه از شما زمان می برد و این مسئله سرعت بالای بازی را نشان می دهد.در دموی نشان داده شده تانک های معروف GDI و مبارزه آنها با مهاجمین به نمایش در آمده بود. نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد دفاع است. دفاع در این شماره از بازی یکی از ارکان مهم موفقیت است و اگر می خواهید در انتهای بازی Victory را بر روی صفحه مونیتور مشاهده کنید حتما به وضعیت دفاعی خود توجه زیادی داشته باشید و این مسئله که ساخت یک وضعیت دفاعی خوب بسیار کم هزینه می باشد شما را به این عمل مشتاق تر می کند

انعکاس زیبای نور بر روی ساختمان ها و واحد های شما که تنها در بازی همچون Company of Heroes به اوج خود رسید در این بازی با کیفیتی بهتر ارائه خواهد شد. اگر شما دستور حمله به یک واحد را بدهید تمام نیروهای دشمن اطراف شما ناخوداگاه از آن واحد حمایت کرده و اجازه نابودی آن را به شما نمی دهند ( امیدواریم !!!! ). هر چیزی که شما در نقشه بازی می بینید قابل انهدام می باشد و این واقعی بودن بازی را بیشتر نشان می دهد.
یکی از نکات دیگر و مهم این بازی وجود Terrain & Topography ( ارتفاع ) در بازی است. ارتفاع و وجود پستی بلندی دربازی یکی از ارکان موفقیت شما محسوب می شود. این مورد در شماره های قبلی وجود داشت ولی خیلی بروز نمی کرد. ولی در این شماره شما برای ساختن نیرو باید از موقعیت خود دیدی درست داشته باشید و تمام جوانب را در نظر بگیرید. یکی ازاصول بازی های استراتژی قرار گرفتن در موقعیت بالا است. وقتی شما در ارتفاع قرار گرفته باشید حمله به شما سخت تر می شود و شما بر منطقه پایین دست خود تسلط کامل دارید. در این شماره به نظر اوج این ویژگی دیده می شود.
یکی دیگر از موارد مهم در بازی وجود رودخانه است این ویژگی در شماره اول بازی بسیار خودنمایی می کرد. پل های خراب و وجود رودخانه.شما برای تعمیر این پل نیاز به یک مهندس (Engineer) دارید تا پل را درست کرده تا نفرات شما از روی رودخانه عبور کنند. در بعضی از مراحل این بازی شما مجبورید با نیرو های دوربرد خود، نیرو های دشمن را که در طرف دیگر رودخانه وجود دارد نابود کنید و پیروزی در این مراحل به تصمیم صحیح شما و بررسی درست شرایط نقشه بستگی دارد.
در کل می توان گفت نقشه ها در این شماره از بازی به اوج دقت خود رسیده و سعی شده است تمام عوامل و نکات مهم در یک منطقه به صورت واقعی در این شماره گنجانده شود.
انفجارها و تغییرپذیری محیط در شماره های قبلی بسیار واقعی و خوب، ساخته و پرداخته شده بود. در این شماره هم انفجار ها و مسیر شلیک ها و اثر پذیری محیط با دقت کاملی انجام شده است. که تمام این دلایل به واقعی جلوه دادن بازی کمک می کند.
سیستم این بازی شباهتی به بازی های Warhammer 40K و Company of Heroes ندارد. در دو بازی گفته شده شما با گرفتن و نگه داشتن منابع انرژی کسب می کنید ولی در بازی C&C3 باز هم همان Harvester معروف این سری بازی ها وجود دارد. این وسیله مسئول جمع کردن کریستال های سبز رنگ است که در واقع انرژی شما را تامین می کند. در این بازی به علت روند سریع بازی و عکس العمل های سریع دشمن ها باید منتظر اتفاقات عجیب زیادی باشید. یکی از تاکتیک های ناجوانمردانه دراین بازی نابود کردن Harvester ها است که با این کار انرژی به رقیب شما نمی رسد و شما با یک استراتژی صحیح و صد البته ناجوانمردانه بازی را از آن خود می کنید. برای غلبه بر این تاکتیک ناجوانمردانه شما باید با ساختن یک سیستم حفاظتی از Harvester خود محافظت کنید
در انتها هدف یک بازی مدرن استراتژی – RTS این است که شما تصمیمات درست، سریع و منطقی بگیرید و این بازی هم این هدف را دنبال می کند.
این بازی را در 2 دی وی دی به صورت کامل با قابلیلت شبکه عرضه شده است.

منبع : سرزمین رایانه

http://amodarya.blogfa.com/post-1040.aspx


88/7/20
6:58 عصر

نقد بازی Medal Of Honor Airborne

بدست سروش در دسته تقد، بازی، کد تقلب، چیت، ترینر

به نام او...

 

 

  نقد بازی Medal Of Honor Airborne

 

 

موضوع مرتبط با : نقد بازی و فیلم

 


انتظار به پایان رسید.نگارش جدید بازی فوق العاده مدال به جدیدترین و بهترین موتور بازی سازی Unreal عرضه شد.
حتما تاکنون نام سری بازی های جنگ جهانی را شنیده اید و مطئنن نام مدال افتخار ، افتخار آفرین ترین سری بازی های جنگ جهانی به گوشتان خورده است ، سری بازی های مدال افتخار محصولی از شرکت الکترونیک آرتز همگی از سبک اکشن هستند . سری بازی های سبک اکشن معمولا جزو خشن ترین بازی ها هستند . شما تا به حال جنگ رفته اید ؟ اگر نرفته اید اید با سری بازی های مدال افتخار تلخی و شیرینی جنگ ها جهانی را تجربه خواهید کرد و هر بار با یک نسخه با یک نیرو به جنگ نازی های میروید و این بار هوا بد و نیروی هوایی شما را به سرزمین ها ی آلمان راهی می کند و قویترین نیرو های خود را به رخ نازی ها می کشد و توسط آنها آلمان را فتح می کند. شما باز هم مثل گذشته با یک اول شخص تمام عیار رو به رو هستید ، گروهی از بازی ها که Ea رکورد دار آن است . در بازی های اول شخص و بخصوص مدال افتخار شکا بازی را از داخل چشمان کاراکتر اصلی بازی دنبال می کنید و چیزی گه در جلو خود می بینید یک اسلحه است و یک نشان که با آن افتخار آفرینی می کنید .
سری بازی های مدال افتخار شامل
Air bourne Sep 4 ,2007
Vanguard Mar 26,2007
Heores Oct 20,2006
European Assault Nov 7,2004
Frontline May 28,2002
Allied Assault Jan 20,2002

بازی Medal of Honor بر خلاف بازی Call of Duty به جنگ جهانی دوم پرداخته است. صحنه های اکشن تر ، گرافیک بالاتر ، گیم پلی بهتر و … از مشخصات این بازی بزرگ است. در طول این نسخه از بازی Medal of Honor شما در نقش BT ، سرباز یکم گروه آمریکایی Airborne Division بازی می کنید. جنگ های شما تا پیروزی در آلمان ادامه پیدا خواهد کرد. البته پیروزی در این جنگ ها به آسانی به دست نمی آید !! شما باید با هماهنگی با اعضای گروهتان این پیروزی را بدست آورید

در طول این نسخه از بازی طبق گفته های سازندگان شما نقش Boyd Travers را بر عهده دارید . او سر باز یکم گروه آمریکایی 89 ام Airborne division است و شما با اون به درون خاک اروپا که توسط نازی ها اشغال شده است پا می گذارید و با تکنیک ها ی خود به جنگ با آلمان ها می پردازید . جنگ های جوخه ی شما در این بازی از جزیره ی Sicily اغاز می شود جزیره ای که سالهاست در تصرف آلمان ها است . شما در مراح بعدی مثل گذشته به آلمان می رسید و آنجا را فتح خواهید کرد ولی بدست آوردن این پیروزی چندان مثل گذشته ساده نیست و شما باید با تمرکز بالا به شلیک بپردازید چون شلیک هر گلوله ی اشتباه و هماهنگ نبودن با گروه موجل از بین رفتن اعضای گروه می شود و یا مرحله از دست می رود ام شما یک شانس خوب یا یک شانس بد دارید خودتان قضاوت کنید ، بیشتر مراحل از آسمان شروع می شود از آنجایی که شما در هواپیما نشسته اید و باید به منطق وارد شوید و در آن قسمت شما هر جایی را که دوست دارید تحت نظر بگیریفیزیک بازی نیز بسیار عالی است. اگر شما به چادری شلیک کنید می توانید سوراخ های روی چادر را ببینید یا حتی پوکه ی تیر قابل مشاهده است !! اگر باد بوزد شما بر جستگی های روی پیراهنتان را می بینید که دائما تکان می خورد. اگر به پای دشمن شلیک کنید مجروح می شود و مثل بازی های نسل قبل اینطور نیست که اگر شما به پای حریف شلیک کنید انگار به قلب دشمن شلیک کرده اید!! کلا فیزیک بازی عالی است. به خصوص در مورد چتر بازی !! بله درست شنیده اید. اکثر مرحله ها با چتر آغاز می شوند. مأموریت شما هم موقعی آغاز می شود که بتوانید راحت بر جایی امن فرود بیایید. البته این را هم بگویم فرود آمدن با چتر به این راحتی ها نیست. شما باید در زمانی مناسب چتر خود را باز کنید و از شلیک گلوله های دشمن در امان باشید و در جایی امن فرود بیایید. اسلحه های درون بازی بسیار متنوع هستند از سیم خفه کردن دشمن گرفته تا انواع نارنجک ها !!!د

گرافیک و مشخصات فنی
چیزی که در تریلر ها نمایش داده شد حاکی از یک ابر بازی بود نه یک بازی ساده ، تمام صحنه های بازی کاملا شبیه فیلم های واقعی بودند . جنگ واقعا سخت به نظر میرسید ، تکسچر ها و متریال های به کار رفته فوق واقعی بودند نورپردازی فوق العاده بود . فیزیک بازی از آنچه در نسخه های قبل دیدیم کاملا متمایز بود .فیزیک بازی در تریلر های به نمایش گذاشته شده کاملا طبیعی به نظر میرسید مثلا افتادن پوکه ی تفنگ که حتی در آخر های جنگ(منظورم بعد از مدت زیاد)هم می توان آن را پیدا کرد نوید فیزیک فوق العاده ای را می دهد یا مثلا طرز بدست گرفتن اسلحه حرکات پرت شدن گلوله ها ی رگبری یا رد شدن آن ها در حین شلیک ، بالا و پایین رفتن اسلحه در حین راه رفتن ، به موقع به هم زدن چشمان بازیکن . عکس العمل آن ها بعد از تیر تیر خوردن و یا طرز مرگ آنها و جالب تر از آن طرز کمانه کردن تیر ها یا اثر گذاری اسلحه رو ی حر کت بازیکن ها که واقعا داینامیگ هستند همه ی مارا مشتاق می کنند که تا 4 سپتامبر صبر کنیم . در مورد گرافیک و تکسچر ها که نگو و نپرس اگر به خون هایی که رو ی لباس افرادی که تیر می خورند دقت کنید تا ته خط را باید رفته باشید . طبق گفته ی سازندگان تکسچر ها و متریال های به کار رفته در نقشه ها کاملا طبیعی کار شده است و شما کوچک ترین ایرادی از جلوه ی فوق طبیعی بازی نمی توانید بگیرید به فرض مثال برای پوست انسان ها مثل گذشته از یک طیف رنگی و چند نقطه به عنوان کثیفی استفاده نشده بلکه از تکسچر های کاملا طبیعی استفاده شده است . زا ویه دید دورین هم طوری کار شده که شما با توجه به وجود اسلحه دید خوبی نسبت به اطراف خود داشته باشید و بتوانید نظارت کلی به روی کار های افراد داشته باشید . در مورد نور پردازی هم باید گفت که نورپردازی که نور پردازی بازی در حد کرسیس یا شاید بیشتر کارشده باشد و لی چون اطلاعات ما در مورد نورپردازی زیاد نیست سعی می کنم اطلاعاتم رو براتون به طور خلا صه بگم . در تریلر های دیده شده از بازی نور پردازی در جد فوق طبیعی کار شده و شما در قسمت هایی که که باشند محدوده ی نور را می توانید به خوبی مشاهده کنید . در بازی هایی که در همین چند ماهه گذشته اومد یکی Tomb Rider بود که نور پردازی خوبی نداشت و یکی از چیز هایی که در اون بازی به چشم می خورد انعکاس بسیار غیر طبیعی نور و طرز افتادن سایه بود که بعضی از سایت ها به نورپردازی نمره ی پایین دادن . در هوابرد سایه ها واقعا دقیق و طبیعی هستند . انشالله این چند روز سریع سپری بشه .

* امکانات و حذابیت های بازی
امکانات بازی هوابرد بسیاز زیاد است . مثلا شما می توانید با هواپیما پرواز کنید ، تیراندازی کنید ،(توسط هواپیما) یل بل آزادی کامل مانند یک سرباز از هواپیما به بیرون بپرید —-> نکته:طبقه گفته ی سازندگان ، آغاز بیشتر مراحل با پرش از هواپیماست و باز شما مانند یک سرباز واقعی نیروی هوایی می توانید به هرجا که خواستید و هر وقت که خواستید فرود بیایید مثلا شما می توانید بر رو ی ساختمان ها فرود بیاید و به تک تیر اندازی بپردازید یا اینکه بر روی زمین بیایید و با هم رزمان خود به جنگ ادامه دهید . شما در بازی دمو های بسیار زیبایی را می بینید که از واقعیت تصویری ممکنه هنگ بکنید . شما در مراحل وسایل و امکانات زیاد مثل : —>
خفه کن - مسلسل - سیم - بمب و چاقو - پیستول(کلت کمری) و نارنجک و از این قبیل چیز ها دارید و شما می توانید سوار وسایل نقلیه هم بشید و به تیر اندازی بپردازید . طبق گفته ی سازندگان در بازی هوابرد سعی شده تمام سلاح های موجود در جنگ جهانی دوم شبیه سازی بشه که در نوع خودش خیلی عالیه . هنوز خبری از دموی های بازی که چه قدر با کیفیت هستند خبری نشده ولی گفتند که کیفیت ها خیلی بالاست که من هم اشاره کردم . ولی خبر های ضد و نقیضی شنیده میشه که دمو ها با SoftImage کار شده که واقعا خیلی خوبه .

صدا گذاری
همانند نور پردازی اطلاعات زیادی از صدا گذاری بازی هم درج نشده پس ما به تخیل خودمان و تریلر ها اکتفا می کنیم
صدا گذاری در نسخه های مدال افتخار همیشه طوری بوده که بعد از سالها هم در گوشمان جاری است در بازی های نسل جدید صدا گذاری استانداردی رو طبق اطلاعات ما شامل میشه که صدا گذاری بایصدا باید به طور واضح زه گوش گیمر رسانده بشهاتفاقات در بازی روی صدا اثر بزاره(چون تغییر آهنگ زیاد به چشم نیاد)
صدا گوش خراش نباشه ، مثلا در بازی مامور مخفی 2 (فارسی) شما باید دائما دستت رو دستک صدا باشه که یوقت کر نشی و صدا ها رو هم بشنوی!ازلحاظ صدا گذاری واقعا کولاک است
در مدال افتخار هوابرد صدا گذاری دقیق و کاملا طبیعی است و طبق گفته ی سازندگان این قسمت ها رو شامل میشه .
چیزی که در تریلر ها پیداست با توجه به شلوغی محیط ،شما صدای یارانتون رو به خوبی می شنوید . مثل بازی های قدیمی طوری نیست که صدا تیرا ندازی موجب از بین رفتن رسایی صدا اعضای گروه بشه!

گیم پلی
در تمام نسخه های مدال افتخار و در تمام بازی های اول شخص (FPS) کنترل های اصلی بازی با دکمه های روی کیبورد W -A -S- D و موس بوده ولی در هر نصخه چند دکمهی دیگر هم اضاقه شده . در مورد نرمی و انعطاف پذیری بازی باید بگم بازی با اینکه یه جنگه ولی همش کشت و کشتار نیست و بازی خشکی از این سری بازی ها ندیدیم ولی صحناتی هستند که روی روحیه ی آدم ها اثر میزاره + روی بازی هم اثر میزاره ، مثلا در سری های گذشته بالا رفتن از پله ها چندان طبیعی نبود ولی در این نسخه به فرض مثال اگر یکی از افراد جوخه تیر بخورد ممکن است شما را صدا کند و در این لحظه شما به کنار او می روید و او را در دستان خود می گیرید و سعی می کنید به او کمک کنید که گاهی او در دستان شما جان می دهد که این اثر بسیار منفی بر روی شخصیت شما و کاراکتر بازی میزاره و شما رو در حالت خشمگین فرض می گیره پس حملوتون خشنانه و از روی فکر نیستو بالا رفتن از پله ها با سرعت انجام میگیره ولی در این حالت خیلی کنترل شخصیت مشکله و شما باید روی دشمنانتون تمرکز کنید . چون ممکنه اونا از احساسات لطیف شما استفاده کنند . به طوری که در بازی صحنه های اینطوری احساسی زیاد به وجود میاد و بازی رو جذاب تر می کنه!جنگ های شما هم در هوا اتفاق می افتد و هم در زمین. مأموریت های هوایی شامل: تیراندازی به هواپیماهای دشمن ، تیر اندازی به دشمنانی که روی زمین هستند و … می شود و نبرد های زمینی بسیار متنوع هستند و مهمترین آنها : دفاع کردن از افرادتان ، دفع حمله ی دشمنان و یا حمله به یک پایگاه است. همان طور که گفته شد در اکثر مواقع شما باید با چتر فرود بیایید و بسته به سلیقه ی خودتان در هر جایی که خواستید فرود بیایید. می توانید در بالای بام خانه ای فرود بیایید و اسنایپر شوید یا در دل دشمن فرود بیایید!!! مراحل نیز بسیار متنوع هستند. گاهی شما باید حمله ی دشمنان را دفع کنید گاهی باید از یک لوله ی بزرگ به هدف نزدیک شده و باید پایگاه را نابود کنید !!! مرحله های بمب گذاری و تخریب پایگاه دشمن نیز وجود دارد. در بعضی مرحله ها شما باید دیدبانی کنید. البته هوش مصنوعی دشمنان به قدری زیاد است که اگر ببینند شما دیدبان هستید همه شما را هدف می گیرند!!

محیط های بازی بسیار وسیع طراحی شده است و در عین حال شما نمی توانید یک لحظه هم نفس بکشید !! ( یعنی گیم پلی جذابیت زیادی دارد !! ) اکثر مراحل در شب انجام می گیرد. پس اینطور که پیداست شما نبرد های سختی را در پیش روی خود دارید.البته نورهایبسیار زیبایی در بازی به کار رفته در بازی نیز شما قابلیت تکیه به چپ و راست را دارید. در بازی تانک و … وجود دارد که پیشروی در مراحل را گاهی سخت و گاهی آسان می کند !!! به طور کل این بازی را می توان یک بازی تمام عیار به حساب آورد و پیشنهاد میشود حتما این بازی را بازی نمایید.

منبع : http://forum.parsiking.com/index.php

http://amodarya.blogfa.com/post-1041.aspx